SuperCycling.cz

Peklo na Vueltě! Nejtěžší etapa v historii cyklistiky!

2. 9. 2015, 13:26

Nejtěžší etapa v historii Grand Tours! Přesně tak se označuje dnešní peklo na Vueltě: 138 km z Andorra la Vella do Cortals d´Encamp se šesti vrchařskými prémiemi bez metru roviny. Bude to brutální, shodují se všichni.

kopce-etapy-andorra

„Nejtěžší etapa v historii cyklistiky,“ uvedl španělský sportovní ředitel Movistaru Eusebio Unzue. „Nastoupá se daleko víc, než při nejtěžších etapách na Tour nebo Giru, navíc jen na 138 kilometrech. Není tam kousek roviny, jede se jen nahoru a dolů. Mezi kopci není žádný čas na odpočinek. Představuje to nějakých 70 kilometrů stoupání. Tahle etapa může klidně rozhodnout celý závod," dodal Unzue. Během etapy všichni nastoupají 5200 metrů!

„I pokud jste ve stoprocentní formě, hrábnete si v téhle etapě na samé dno. Bude to tvrdé úplně pro všechny,“ přiznal jeden z lídrů Movistaru Alejandro Valverde. „A po dni volna to bude bolet dvojnásob, protože tělo často reaguje úplně neočekávaně. V kombinaci s dlouhým transferem do Andorry do vysoké nadmořské výšky to může být naprosto nevyzpytatelná etapa,“ řekl zkušený Španěl.

Z kopců, které jsou v programu, se na Vueltě jel jen ten s pořadovým číslem 4: Collada de la Gallina. V historii Vuelty ho závodníci absolvovali dvakrát. Na 12 kilometrech musí všichni zdolat převýšení 1003 metrů a jde o stoupání té nejvyšší kategorie. Další čtyři jsou jedničky, jedna dvojka.

Stoupání etapy

Collada de Beixalis: 6,5km/8,7%

Coll d'Ordino: 9,9km/7%

Coll de la Rabassa: 13,8km/6,6%

Collada de la Gallina: 11,7/8,5%

Alto de la Comella: 4km/9,5%

Alto Els Cortals d'Encamp: 8,7km/9,1%

S organizátory se na tvorbě etapy podílel Purito Rodríguez z Kaťuši, který v Andoře bydlí a tamní kopce má dokonale najeté. Však mu také na Twitter Chris Froome spílal, co si nachystal :-)

O tom, jak náročný byl samotný přesun autobusem po pondělní etapě, vypovídá i odkaz Nikiho Terpstry umístěný na aplikaci Strava. Jízda nazvaná „transfer bus“ v pondělí večer měla celkem 434 km a zabrala více než 5 hodin.

Týmový autobus Etixx-Quick Step při ní nastoupal 3780 metrů :-) Terpstra fanouškům slíbil, že data brzy smaže, aby tam nedělala paseku, ale chtěl jen lidem ukázat, jak i samotný transfer může být náročný. „Teď si můžete udělat představu,“ přiznal loňský vítěz Paříž-Roubaix.

 

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.