SuperCycling.cz

Při Tour můžete sledovat reálná data všech cyklistů

9. 7. 2015, 17:07

Určitě jste již během přenosů z Tour de France zaznamenali, že závodníci nemají typické čipy na rámu či vidlici, ale že mají pod sedlem neobvykle vypadající anténku. Souvisí to s příchodem společnosti Dimension Data, která připravila novou platformu pro přenos, zpracování a analýzu dat Tour de France a poprvé v historii profesionální cyklistiky poskytuje informace o jednotlivých jezdcích v reálném čase.

dimension-1

Řešení pro zpracování dat v reálném čase získává údaje poskytované geolokačními vysílači, následně provede čištění a analýzu dat, a poskytne přístup k těmto informacím v podobě datového streamu v reálném čase a jako statické údaje pro prohlížení historických dat. Dimension Data provedla testování řešení už v průběhu závodu Critérium du Dauphiné, který se konal ve Francii od 7. do 14. června.

Zmíněné vysílače pod sedlem každého z jezdců shromažďují vysoce přesné údaje. Diváci Tour na celém světě tak de facto monitorují všechny cyklisty z 22 týmů v reálném čase, a jsou schopni sledovat rychlost, jakou každý cyklista aktuálně jede, jeho přesné umístění v závodě ve vztahu k ostatním cyklistům, a vzdálenost mezi jednotlivými jezdci – vše v reálném čase prostřednictvím speciální webové stránky www.dimensiondata.com/tourdefrance.

dimension 2

Všechna analyzovaná data jsou prezentována právě prostřednictvím této stránky, což umožňuje fanouškům vybrat si své oblíbené jezdce a sledovat závod i na svém telefonu nebo tabletu, zatímco se dívají živý přenos v televizi. Mohou tak získat přístup k dalším zajímavým souvislostem.

Závodníci na Tour vygenerují neuvěřitelné množství dat: 42 000 geoprostorových bodů a 75 milionů GPS záznamů. Webové stránky pro živý přenos dat jsou postaveny na 17 milionů návštěvníků a zobrazení až 2 000 stránek za sekundu. Údaje o jezdcích jsou zpracovávány v cloudové platformě společnosti Dimension Data umístěných na pěti kontinentech a proces vyžaduje až 350 000 000 cpu cyklů za sekundu.

„K postavení platformy pro organizaci Amaury Sport (ASO), která Tour de France pořádá, bylo potřeba využít inovací hned na několika úrovních. Potřebovali jsme implementovat nejmodernější technologie v podobě pokročilých analytických nástrojů pro zpracování dat v reálném čase a vybudovat vysoce moderní digitální platformu, která je schopna poskytovat inovativní pohled na závod Tour de France, který nebyl nikdy předtím k dispozici,“ řekl CEO Dimension Data Brett Dawson.

dimension 3

Centrem zpracování dat je tento kamión.

„Společnost Dimension Data přinesla do Tour de France novou úroveň technických vymožeností potvrzující technologickou transformaci v této oblasti, jako jsou internet věcí, analýza velkých objemů dat v reálném čase, elastická cloudová infrastruktura, moderní digitální platformy, pokročilé technologie pro spolupráci a zrychlené vývojové postupy,“ dodává Brett Dawson.

A novinku si pochvaluje také Christian Prudhomme, ředitel Tour de France. „Tento prvotřídní technologický vývoj umožňuje lepší analýzu závodu, zdůrazňuje závodní taktiky, a také ukazuje, jak zásadní význam v tomto sportu má každý jednotlivý jezdec v týmu. Nyní je možné pochopit, jak se v posledních několika kilometrech etapy připravují jezdci na závěrečný sprint, jak vítr na trati ovlivňuje rychlost a řadu dalších zajímavostí. Naše úsilí v kombinaci s Dimension Data trvale změnilo způsob, jakým jsme doposud byli zvyklí sledovat cyklistiku a Tour de France.“

Video si můžete prohlédnout ZDE:

 


Sledujte TOUR DE FRANCE 2015 s námi!

Etapy Trikoty Týmy Češi  Výsledky Soutěž

banner soutez tour de france 2015


 

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.