SuperCycling.cz

Karel Hník: Snad mě životní vítězství posune ještě výš

6. 8. 2014, 09:25

Vítězství na v neděli skončeném etapovém závodě Tour Alsace považuje cyklista stáje Etixx Karel Hník za svůj největší výsledek v kariéře silničáře. A byl by rád, kdyby ho v ní posunulo ještě výš. Prvním krokem může být stáž v pro-kontinentálním týmu MTN - Qhubeka, v jehož dresu pojede několik závodů. 

Karel Hník zkusí štěstí na stáži v týmu z JAR, který startuje i na Vueltě.

Karel Hník zkusí štěstí na stáži v týmu z JAR, který startuje i na Vueltě.

Když se ohlédneš za Tour Alsace, jak velkou radost ti vítězství udělalo?

Strašně si toho vážím. Konečně jsem si potvrdil, že dokážu jezdit i v tak dlouhých kopcích. Takový profil, co byl tam, jsem ještě nikdy nejel. Nebyly to sice nějaké extrémně prudké stojky, ale ty kopce měly i dvanáct kilometrů a byl tam průměrný sklon kolem sedmi procent. A ta královská etapa, kterou jsem vyhrál, byla fakt těžká.

Přitom se o tobě ví, že jsi dobrý vrchař.

Já si zatím spíš věřil na sprinty a kratší kopce, ale teď jsem snad potvrdil, že umím i opravdu dlouhé kopce. Hlavně musím poděkovat klukům z týmu, kteří pro mě celý závod odváděli fantastickou práci a tu poslední etapu jeli jak motorky.

karel zlutak rozhovor

Žlutý dres Karel Hník se stájovými kolegy z Etixxu uhájil.

Právě poslední etapa byla kvůli pádu v závěru dost dramatická.

Bylo to docela hektické. Asi sedm kilometrů před cílem najela dopředu Astana, já s Honzou Hirtem jsme jeli hned za nimi na šestém a sedmém místě. Jenže dva kluci před námi o sebe v šedesátce škrtli a lehlo to. Nešlo nic dělat. Honza letěl přes závodníka z Astany a já přes Honzu. Naštěstí jsme vyvázli bez vážnějšího zranění, ale kola byla úplně zrušená. Já tam snad neměl jedinej drát, měl jsem prasklou helmu a ztratil jsem brýle.

Ale pomohli vám stájoví kolegové.

Naštěstí ke mně zezadu rychle přijel Sam (Spokes) a dal mi svoje kolo, Honzovi ho zase půjčil Alexis (Guerin). Hodně nám pak pomohl Markus Hoelgaard, který nejdřív pomohl do balíku mně a pak počkal na Hirťáka. Nakonec jsme to oba zvládli a udrželi jsme místa na bedně (Hirt skončil celkově třetí - pozn. aut.). Ještě, že všechno dobře dopadlo, byla by obrovská smůla to takhle ztratit.

Bereš tenhle výsledek jako nejlepší?

Na silnici určitě. Byl to hodně těžký a skvěle obsazený závod. A když jsem viděl, jak kluci z našeho týmu každý den makají, byl jsem na ně fakt pyšný.

hnik k rozh jednicka

Před pár dny bylo oznámeno, že odcházíš na stáž do jihoafrického týmu MTN - Qhubeka. Jak k tomu došlo?

Na začátku července se mi ozval můj anglický manažer, který zastupuje i Königa (Brian Smith) a nabídl mi tuhle možnost. Bylo to při Czech Cycling Tour.

Co obnáší jít někam na stáž?

Je to bez jakékoliv smlouvy. Tým si mě jen otestuje, jak budu pracovat na závodech. Pojedu za ně dva závody v srpnu, v září mám nějaké starty s Etixxem a v říjnu bych měl jet ještě nějaké jednorázovky za Qhubeku.

Je reálné, že bys po sezóně do stáje MTN - Qhubeka odešel?

Zatím jsme to neřešili. Dostal jsem nějakou šanci a uvidíme, co bude. Po sezóně si s manažerem sedneme, probereme možnosti. Jakýkoliv pro-kontinentální tým by byl zase krok dopředu, taky mají skvělý závodní program. Kdyby přišla nabídka z WorldTour, bylo by to ještě lepší. Třeba mi ten výsledek z Francie k něčemu pomůže. Teď se ale soustředím jen na tu stáž, dál nekoukám.

kajda 3

V Etixxu působíš druhým rokem. Jak bys tuhle misi hodnotil?

Je to angažmá, které mě v kariéře strašně posunulo. Já sem přišel jako cyklokrosař, který jezdí silnici, ale teď si troufám tvrdit, že už je ze mě silničář. Poslední dva roky mi daly hrozně moc. Prvním rokem jsem se trochu hledal, měl jsem zlomenou klíční kost, ale tahle sezóna mi docela sedla a výsledky mám poměrně stabilní celý rok. Bez Etixxu bych nebyl tam, kde jsem. Hrozně mi pomohli oba sportovní ředitelé René Andrle a Pavel Padrnos, jejich rady jsou pro mě hodně důležité.

Komentáře

Nemůžete přidávat komentáře dokud se nepřihlásíte. Prosím přihlašte se.

Zatím nebyl vložen žádný komentář.